maandag 3 september 2012

Formule 1 Spa 2012

Wauw! Ik ben er nog van onder de indruk: in het echt een Formule 1 race bijwonen. Zo lang naar uitgekeken en afgelopen weekend was het zover.


Toen we het terrein van Spa Francorchamps voor de eerste keer opliepen, waren er geen auto's aan het rijden. Maar toen we door het bos naar de plek liepen waar we wilden gaan staan om te kijken naar de kwalificaties hoorden we de auto's starten en daarna langsgieren. Minutenlang konden we de auto's alleen maar horen en nog niet zien. Kippenvel kreeg ik er van!
Voor de liefhebbers een filmpje hiervan:


Na deze voor mij al helemaal geweldige zaterdag kwam ook nog de zondag van de race die met spektakel bij de start begon (door de verrekijker kon ik het op een groot scherm redelijk volgen, geholpen door commentaar vanuit Nederland via sms).
Het volgende filmpje maakte ik tijdens de safetycar-situation die daarna van kracht was. Let alsjeblieft niet op mijn uitspraak, ik probeerde grappig Engels te doen, maar het klinkt gewoon alsof ik geen Engels kan...Dat doe ik dus ook nooit meer, maar het belangrijkste hier is toch het geluid van de auto's :-) En dan reden ze voor hun doen dus nog langzaam rond.


Nou boften we ook wel enorm: prachtig weer, een race waarin genoeg gebeurde en mijn favoriet had ook nog gewonnen! Van tevoren dacht ik dat ik dit één keer mee zou willen maken en dan wel genezen zou zijn en verder lekker weer thuis op de bank zou willen gaan kijken, maar nee hoor: ik ga vanaf nu sparen om nog een keer te kunnen gaan!

5 opmerkingen:

Marchien zei

Kan de filmpjes helaas niet zien, krijg "deze video is privé"op het scherm te zien

Marchien zei

Was leuk om te horen en te zien Ilse, fijn dat jullie er zo van hebben genoten

Niek zei

Leuk die foto van een heel blije Ilse!
En wat een vreemde gewaarwording dat geluid terwijl je midden in de natuur lijkt te lopen. Hoge bomen daar.
Dat laatste filmpje is wel heel indrukwekkend door met name het geluidsgeweld.
Kan me voorstellen dat je hier helemaal aan verslingerd raakt.

Saskia zei

Heerlijk die herrie :-) vroeger ging ik nog wel eens met mijn toenmalige vriendje naar autoraces in Limburg en dat was al een hels lawaai en ik genoot daarvan omdat je je er zo lekker in kunt verliezen. Heb je ook nog een filmpje waarop ze op topsnelheid rijden? Met die safety car faat het maar langzaam ;-)

Saskia zei

Faat=gaat