zondag 7 september 2008

Het gewone leven

De zomer is voorbij. Op school leerden we dat pas op 21 september de herfst begint, maar als ik naar buiten kijk, weet ik dat het al zover is. De meteorologische herfst begint op de 1e en dat is niet voor niks. Door de straten dwarrelen alweer de blaadjes. Het echte mooie is er van af in de natuur. Nu nog zijn de bomen groen, maar het bruin, oranje en geel ligt op de loer. Er kunnen nog wel zonnige nazomerdagen zijn, maar het is niet meer ongewoon dat het regent of waait.
Alle scholen zijn weer begonnen, het is weer druk met fietsende kinderen en hun ouders als ik om 8 uur naar m’n werk rij. Zelf breng ik natuurlijk ook de helft van de week Kira weer naar school. ’s Avonds moet ze op tijd naar bed, de regelmaat komt terug als september begint.
Het gewone leven is weer begonnen en dat is ook best weer prima. Natuurlijk was het heerlijk om uit te slapen, pas laat te gaan douchen, boodschappen doen als je honger krijgt. Op vakantie gaan naar waar de zon altijd schijnt was ook echt geen straf. Maar ik hou ook van regelmaat. Ik vind het niet erg dat het ’s avonds eerder donker is. Ook de herfstkleuren zijn vaak een prachtig gezicht. Ik kijk uit naar lange winteravonden met kaarsjes en muziek.

Gisterenavond hadden we eters. Met z’n vieren vormen we een bijzonder gezelschap met één gezamenlijk ‘ding’, maar het was de eerste keer dat we in deze samenstelling bij elkaar waren. Het was een succes dus het zal wel niet de laatste keer zijn geweest. Matthijs en ik hadden al veel voorbereid voor het eten en dus liep alles gesmeerd. Allerlei warme en koude vis-hapjes vooraf, een champignon-kip-kruidenkaas-ragout met stokbrood en salade als hoofdgerecht en ijs met frambozen toe. Daarna hadden we bij de koffie nog lekkers van de beste banketbakker van Bilthoven waar ik toevallig gisterenochtend was. Heerlijk trouwens ook dat ik nu een afwasmachine heb!
Vandaag is een al bijna doorsnee nieuwe zondag: heerlijk cocoonen op de bank met de laptopjes. Vanmiddag misschien nog wel even een frisse neus halen en Matthijs de tweede LR-les geven. Ook moet ik nog wat kookdingen voorbereiden voor de eetclub die morgenavond is. Ik ga een Nigella Lawson-toetje maken dat o.a. gemaakt wordt van minimarsjes. Mmmmm, ik denk dat ik er maar een paar meer maak…Verder doen we lekker niks en is er morgen weer een dag. Het gewone leven: wat een leven!

Geen opmerkingen: